بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان [خرداد ۱۴۰۲]

5 دقیقه دقیقه برای مطالعه
0 دیدگاه
بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان
Rate this post
best smartphone 15m 64074487f284ad9984d354663 1

داشتن گوشی پرچم‌دار با تمام خوبی‌هایش همیشه با دخل‌وخرج اکثر کاربران نمی‌خواند؛ حتی گاهی امکانات پرچم‌داران بیشتر از نیاز تعداد زیادی از کاربران است. این در حالی است که بهترین گوشی‌های میان‌رده تا ۱۰ میلیون و حتی تا ۱۵ میلیون تومان هم امکانات کافی دراختیار کاربران قرار می‌دهند.

تا همین چند سال پیش، کاربران بیشتر به خرید گوشی‌های بالارده و پرچم‌دار تمایل داشتند که البته مسائل اقتصادی نیز بی‌تأثیر نیست؛ اما در سه تا پنج سال گذشته، تولیدکننده‌های گوشی هوشمند توجه ویژه‌ای به میان‌رده‌‌های بازار کرده‌اند و برخی از امکانات گوشی‌های گران‌قیمت را برای این دسته از محصولات در نظر گرفته‌اند. این موضوع توجه کاربران را به گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر بیش‌از‌پیش جلب کرد.

لرزش‌گیر اپتکیال دوربین، گواهی ضدآب معتبر، به‌روزرسانی نرم‌افزاری بلندمدت و منظم، نمایشگرهای سریع با وضوح و کیفیت چشمگیر، دوربین‌های کارآمد و باتری‌های حجیم با پشتیبانی از توان شارژ بسیار زیاد بخشی از امکاناتی است که تا چند سال گذشته ممکن بود فقط در پرچم‌داران گران‌قیمت آن‌ها را مشاهده کنیم.

باتوجه‌به پیشرفت دسته میان ی بازار در سال‌های اخیر، میان‌رده‌ها نیازهای اکثر کاربران را به‌خوبی برطرف می‌کنند. همچنین، طراحی آن‌ها بسیار مدرن‌تر شده و گه‌گاه حاکی از قیمت ارزان‌تر آن‌ها نیست. بد نیست با صرفه‌جویی در هزینه‌ها و ذخیره‌ی بودجه‌ی خود، پیش‌ از پرچم‌دارها نگاهی هم به فهرست بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ی بازار بیندازیم.

در‌ادامه با معرفی بهترین گوشی هوشمند تا ۱۵ میلیون تومان در بازار ایران همراه زومیت باشید.

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

پنل پشتی و نمایشگر شیائومی ۱۲ لایت به رنگ مشکی

شیائومی 12 لایت

شیائومی 12 لایت یکی از بهترین گوشی‌هایی که است که در حدود 15 میلیون تومان می‌توان خرید. طراحی، نمایشگر و دوربین خوب این گوشی شیائومی را می‌توان از دلایل این انتخاب عنوان کرد.

مانند نسل پیشین، ۱۲ لایت با وزن ۱۷۳ گرمی یکی از سبک‌ترین و خوش‌دست‌ترین گوشی‌های بازار محسوب می‌شود. نمایشگر ۶٫۵۵ اینچ فول اچ‌دی‌پلاس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پنل AMOLED و پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10 پلاس و همچنین قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ یکی از مهم‌ترین و بهترین ویژگی‌های میان‌رده شیائومی است.

تراشه Snapdragon 778G هرچند قدیمی، اما یکی از بهینه‌ترین و قدرتمندترین تراشه‌های میان‌رده بازار است که از پس وظایف روزانه و حتی اجرای بازی‌های سنگین به‌خوبی برخواهد آمد، البته نباید انتظار عملکردی مانند گوشی‌های پرچم‌دار را داشت، اما انتظارات را تا حد زیادی برآورده خواهد کرد.

دوربین اصلی از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسل و لنز ۲۶ میلی‌متری به‌همراه قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فازی بهره می‌برد، اما خبری از هیچ‌گونه لرزش‌گیر سخت‌افزاری در ساختمان لنز و حسگر نیست. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل و از نوع واید است که به‌همراه دو فلاش در دو گوشه بالایی نمایشگر می‌تواند همراه خوبی برای تولیدکننده‌های محتوای بصری باشد. با اینکه دوربین سلفی از فوکوس خودکار هم بهره می‌برد و کیفیت خوبی در عکاسی دارد، اما مانند تمامی گوشی‌های شیائومی، حداکثر وضوح ویدو به Full HD محدود خواهد بود.

باتوجه‌به باریک و سبک بودن بدنه گوشی، ظرفیت باتری ۴٬۳۰۰ میلی‌آمپرساعت مناسب خواهد بود، البته داخل جعبه شارژر ۶۷ وات نیز به‌همراه گوشی عرضه می‌شود که در کمتر از پانزده دقیقه، پنجاه درصد از کل باتری را شارژ می‌کند.

عرضه با اندروید ۱۲ به‌همراه رابط کاربری MIUI 13، بلندگوهای استریو و پشتیبانی از شبکه 5G نیز دیگر ویژگی‌های گوشی میان‌رده شیائومی را تشکیل می‌دهند. البته قیمت شیائومی 12 لایت کمی بیشتر از ۱۵ میلیون تومان است،‌ اما می‌تواند جزو انتخاب‌های شما باشد.

پوکو X5 پرو شیائومی

بهترین گوشی تا پانزده میلیون تومان - پوکو ایکس ۵ پرو شیائومی

گوشی دیگری که تا ۱۵ میلیون تومان می‌توان خرید، پوکو X5 پرو شیائومی است که ازجمله گوشی‌های جدید شیائومی محسوب می‌شود که به‌تازگی وارد بازار کشور شده است و از امکاناتی مانند دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و تراشه‌ی Snapdragon 778G و نمایشگر بزرگ و سریع بهره می‌برد.

این نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی به پنل ۱۲۰ هرتز AMOLED با وضوح FHD+ مجهز است و از HDR10+ و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های پوکو ایکس ۵ پرو شیائومی می‌توان به عرضه با رابط کاربری MIUI 14 برپایه‌ی اندروید ۱۲، باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، شارژر ۶۷ وات و شارژ معکوس ۵ وات اشاره کرد.

گلکسی A54 سامسونگ

گلکسی A54 سامسونگ

نسل جدید گوشی بسیار محبوب گلکسی A52s سامسونگ، با بهبودهایی همراه است و با ارزش خرید بالایی که دارد یکی از بهترین گوشی‌ها در محدوده قیمتی حدود ۱۵ میلیون تومان محسوب می‌شود. گلکسی A54 سامسونگ میان‌رده‌ای مجهز به OIS در دوربین اصلی و بدنه‌ای مقاوم در‌برابر نفوذ آب و گردوغبار با گواهی IP67 است.

نمایشگر ۶٫۴ اینچی ۱۲۰ هرتز Super AMOLED با وضوح FHD+ و تراکم ۴۰۳ پیکسل‌براینچ، عرضه با رابط کاربری One UI 5.1 مبتنی‌بر اندروید ۱۳ با پشتیبانی از به‌روزرسانی تا ۴ نسخه‌ی بعدی اندروید، تراشه‌ی پنج‌نانومتری Exynos 1380 سامسونگ، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از حداکثر توان شارژ ۲۵ وات از دیگر ویژگی‌های گلکسی A54 سامسونگ به‌حساب می‌آیند.

چینش دوربین‌ها از سری گلکسی S23‌ الگوبرداری شده؛ همچنین قاب پشتی برخلاف چند نسل پیشین، از جنس شیشه است، اما در قاب جلویی با حاشیه‌های نسبتاً زیاد نمایشگر تشابهی به پرچم‌داران سامسونگ نمی‌توان یافت.

گلکسی A34 سامسونگ

مدل نقره ای گلکسی A34 سامسونگ

گلکسی A34 سامسونگ یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های مجهزبه دو ویژگی بالارده، یعنی بدنه‌ی ضدآب با گواهی IP67 و وجود لرزش‌گیر سخت‌افزاری در سیستم دوربین اصلی است. همچنین با اندروید نسخه ۱۳ و بهره‌مندی از به‌روزرسانی‌های منظم و طولانی‌مدت سامسونگ نیز بر ارزش خرید گوشی میان‌رده سامسونگ خواهد افزود.

نمایشگر گوشی با اینکه از ناچ برای میزبانی دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کرده و ظاهری از مدافتاده دارد، اما وضوح و کیفیت مطلوبی ارائه می‌دهد. اندازه نمایشگر Super AMOLED به ۶٫۶ اینچ می‌رسد و نرخ نوسازی نیز ۱۲۰ هرتز است. تراشه طی فرآیند ۶ نانومتری ساخته شده و Dimensity 1080 نام دارد که عملکرد خوبی را در این رنج قیمتی از خود به‌نمایش می‌گذارد.

دوربین اصلی از حسگر ۴۸ مگاپیکسل به‌همراه لنز واید ۲۶ میلی‌متری بهره می‌برد که به فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز شده است. ظرفیت باتری A34 به ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌رسد و حداکثر توان ۲۵ وات را برای شارژ مجدد ان می‌توان استفاده کرد.

ردمی نوت 12 پرو شیائومی

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومن شیائومی ردمی نوت 12 پرو فایوجی

اگر بودجه‌ای که برای خرید گوشی در نظر دارید،‌بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است و گوشی‌های معرفی‌شده در بالا توجه شما را جلب نکرده‌اند، بهتر است با حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان سراغ خرید ردمی نوت 12 پرو شیائومی بروید.

نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۹۰۰ نیت در حالت HDR، قاب پشتی از جنس شیشه، تراشه‌ی Dimensity 1080 مدیاتک، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهزبه OIS و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژر ۶۷ وات از دیگر ویژگی‌ها ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی محسوب می‌شوند.

این گوشی میان‌رده شیائومی با اندروید ‍۱۲ عرضه شده است و متأسفانه مانند رقبای سامسونگی‌اش قرار نیست تا ۴ نسل به‌روزرسانی اندروید دریافت کند. همچنین مانند گوشی‌های گلکسی سامسونگ از استاندارد ضدآب بدنه خبری نیست.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the compare bar
Compare