بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار ایران [خرداد ماه ۱۴۰۲]

5 دقیقه دقیقه برای مطالعه
0 دیدگاه
بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار ایران
Rate this post
best mid range phone 647d9173896c1bcf59b7999d6fb

اگر قصد دارید بهترین گوشی میان‌رده‌ی بازار را بخرید، در این مقاله بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.

در سال‌های اخیر، بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند علاوه‌بر عرضه‌ی محصولات پرچم‌دار و پریمیوم، توجه ویژه‌ای به ساخت بهترین گوشی‌های میان‌رده کرده‌اند. با پیشرفت گوشی‌های موجود در رده‌ی میانی بازار، مرز بین پرچم‌دارها و میان‌رده‌ها بسیار باریک شده است و کاربران می‌توانند با هزینه‌ی به‌مراتب کمتر (گاهی نصف هزینه‌ی خرید محصولی پرچم‌دار)، اکثر امکانات گوشی گران‌قیمت را داشته باشند.

علاوه‌براین، برخی امکانات ویژه‌ی گوشی‌های لوکس و گران‌قیمت برای تعداد زیادی از کاربران استفاده‌ای ندارد و ممکن است گوشی‌ای با یک‌سوم قیمت پرچم‌داران نیز نیازهای کاربران را برطرف کند.

در چند سال گذشته نیز باتوجه‌به مسائل اقتصادی، افراد زیادی نمی‌توانند گوشی هزار‌دلاری سامسونگ یا اپل را بخرند و به تهیه‌ی گوشی میان‌رده با امکانات و قیمت معقول روی آورده‌اند؛ اما آیا همه‌ی محصولات دسته‌ی میانی بازار ارزش خرید دارند؟

در این مقاله با معرفی چندین و چند مدل از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار، سعی می‌کنیم تا باتوجه‌به بودجه‌های محدود بهترین گزینه‌های ممکن را پیش‌ روی شما قرار دهیم؛ پس تا پایان این راهنمای خرید با زومیت همراه باشید.

بهترین گوشی های میان رده

بهترین گوشی میان رده شیائومی ردمی نوت ۱۲

ردمی نوت ۱۲ (نسخه 4G)

شیائومی نسخه‌ی 4G گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ی «ردمی نوت ۱۲» را با سیستم‌عامل اندروید ۱۳ و رابط‌ کاربری MIUI 14 معرفی کرد. این محصول از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح Full HD پلاس بهره می‌برد.

حسگر اثرانگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت و قطب‌نما از دیگر ویژگی‌های این گوشی میان‌رده شیائومی است. قلب تپنده‌ی ردمی نوت ۱۲ تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۸۵ است و با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۴ یا ۶ یا ۸ گیگابایت رم فروخته می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ ۳۳ وات اشاره کرد که آن را به گزینه‌ای جذاب برای تماشای محتوا و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و حتی اجرای بازی‌های معمولی تبدیل می‌کند.

سی M33 سامسونگ

بهترین گوشی بازار - گلکسی ام ۳۳ سامسونگ - Samsung Galaxy M33 5G رنگ سبز

سال ۲۰۲۲، سامسونگ گوشی هوشمند «گلکسی M33» را با بدنه‌ی پشتی پلاستیکی، اندروید ۱۲، نمایشگر ۶٫۶ اینچی LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و تراشه‌ی اگزینوس ۱۲۸۰ معرفی کرد. این محصول یکی از بهترین میان‌رده‌های اقتصادی سامسونگ است که امکانات جذابی دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های گلکسی M33 می‌توان به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۶ یا ۸ گیگابیت رم اشاره کرد. ناگفته نماند که این محصول از کارت حافظه‌ی microSD نیز پشتیبانی می‌کند.

موتورولا G52

بهترین گوشی های میان رده موتورولا جی ۵۲

«موتو G52 موتورولا» یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند خوش‌قیمت بازار است که مشخصات جذابی را درمقایسه‌با برخی همتایانش ارائه می‌دهد. این محصول از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۸۰ بهره می‌برد که باعث می‌شود از پس اجرای برنامه‌های مختلف و برخی بازی‌های معمولی بربیاید. شاید تنها ضعف این دستگاه درمقایسه‌با سایر گوشی‌های هم‌قیمت رم ۴ گیگابایتی باشد.

موتورولا G52 به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده است که امکان فیلم‌برداری 1080p با نرخ ۳۰ فریم‌‌برثانیه را ارائه می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ ۳۰ وات، حسگر اثرانگشت، قطب‌نما و… اشاره کرد. اگر به‌دنبال تجربه‌ی کاربری نزدیک به اندروید خالص هستید و بودجه‌ی محدودی دارید، موتو G52 موتورولا می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

آنر X8

بهترین گوشی میان رده آنر ایکس ۸

آنر X8 برخلاف بسیاری از گوشی‌های هم‌رده‌اش، از نمایشگر LCD بهره می‌برد که نرخ نوسازی آن ۹۰ هرتز است؛ البته نسبت نمایشگر به قاب جلویی دستگاه بیشتر از گوشی‌های هم‌رده‌ی خود محسوب می‌شود. این دستگاه بدنه‌ای از جنس پلاستیک دارد و از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده می‌کند.

«آنر X8» از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد و از این‌ نظر بر بسیاری از همتایان خود برتری دارد. گفتنی است دوربین اولتراواید این دستگاه ۵ مگاپیکسلی است و درکنار آن یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و یک حسگر تشخیص‌ عمق نیز تعبیه شده است.

از دیگر ویژگی‌های آنر X8 می‌توان به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ ۲۲٫۵ واتی و حسگر اثرانگشت اشاره کرد. این دستگاه ظاهر جذابی دارد که شاید برای آن دسته از افرادی که به‌دنبال خرید گوشی اقتصادی با طراحی مناسب هستند، گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد.

گلکسی A34 سامسونگ

مدل نقره ای گلکسی A34 سامسونگ

«گلکسی A34» یکی از گوشی‌های جدید میان‌رده‌ی سامسونگ است که از زبان طراحی پرچم‌داران ۲۰۲۳ این شرکت، یعنی سری گلکسی S23، بهره می‌برد. این محصول به نمایشگر ۶٫۶ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده است و فریم و قاب پشتی پلاستیکی دارد. گفتنی است صفحه‌نمایش دستگاه با لایه‌ای از جنس گوریلاگلس ۵ محافظت می‌شود تا مقاومت بیشتری دربرابر ضربه و خط‌وخش داشته باشد.

قلب تپنده‌ی گلکسی A34 تراشه‌ی Dimensity 1080 مدیاتک است و با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۶ یا ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شود. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی مجموعه دوربین این گوشی سامسونگ را تشکیل می‌دهد و در پنل جلویی آن نیز دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 4K تعبیه شده است.

از دیگر ویژگی‌های گلکسی A34 می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد که مثل بسیاری از گوشی‌های سامسونگ از فناوری شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. اگر به‌دنبال میان‌رده‌ی جدیدی با ظاهر پرچم‌داران سامسونگ هستید، این دستگاه می‌تواند انتخابی شایسته باشد.

پوکو X5 پرو شیائومی

بهترین گوشی میان رده پوکو ایکس ۵ پرو

یکی از گوشی‌های میان‌رده‌ی برنر شیائومی در سال ۲۰۲۳ قطعاً «پوکو X5 پرو» است. این محصول با صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، تراشه‌ی اسنپدراگون 778G 5G، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۶ یا ۸ گیگابایت رم، گوشی بسیار جذابی برای تماشای محتوا با حتی اجرای بازی است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب پوکو X5 پرو دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی آن است که دوربین فوق‌ عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. این دستگاه به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌‌آمپرساعتی نیز مجهز شده است.

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این گوشی پشتیبانی از شارژ فوق‌سریع ۶۷ وات و شارژ معکوس ۵ وات است. از دیگر قابلیت‌های مهم این محصول می‌توان به بلندگوهای استریو دوگانه و پشتیبانی از صدای ۲۴ بیتی اشاره کرد.

گلکسی A54 سامسونگ

گلکسی A54 سامسونگ

اگر گلکسی A34 نظر شما را جلب کرده است؛ اما مشخصات این دستگاه شما را راضی نمی‌کند و می‌توانید هزینه‌ی بیشتری نیز برای خرید گوشی پرداخت کنید، «گلکسی A54» یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود. این گوشی هم مشابه سری گلکسی S23 و از نمایشگر ۶٫۴ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد.

گلکسی A54 از تراشه‌ی اگزینوس ۱۳۸۰ استفاده می‌کند و مثل برادر کوچک‌تر خود در چند نسخه با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۶ یا ۸ گیگابایت رم دردسترس قرار دارد.

سیستم دوربین پشتی این دستگاه متشکل از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی است. اگر به گرفتن عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدئویی علاقه‌ دارید، گلکسی A54 احتمالاً نیاز شما را رفع خواهد کرد؛ زیرا از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

از دیگر ویژگی‌های مهم این میان‌رده‌ی محبوب‌ سامسونگ می‌توان به گواهی ضدآب IP67 و پشتیبانی از به‌روزرسانی تا چهار نسخه‌ی اندروید اشاره کرد که به‌جز در برخی گوشی‌های گلکسی سامسونگ، چنین امکاناتی را نمی‌توان در سایر رقبا یافت.

موتورلا Edge 20 پرو

موتو اج 20 پرو موتورولا

قیمت «موتورولا اج ۲۰ پرو» گران‌تر از اکثر گوشی‌های این فهرست است؛ اما دلایل قانع‌کننده‌ای برای خرید آن وجود دارد. برای مثال، فریم این دستگاه از جنس آلومنیوم و بدنه‌ی پشتی آن نیز شیشه‌ای است که از هر دو طرف با لایه‌ای از جنس گوریلاگلس ۵ محافظت می‌شود.

همچنین، موتورولا Edge 20 پرو به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و پشتیبانی از HDR10 پلاس و وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است که آن را به گزینه‌ای جذاب برای مرور صفحات وب و تماشای محتوا و بازی تبدیل می‌کند.

قلب تپنده‌ی این گوشی اسنپدراگون ۸۷۰ است و از 5G نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های اصلی موتورولا اج ۲۰ پرو می‌توان به ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1، رم ۱۲ گیگابایتی، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط فیلم 8K اشاره کرد. بدین‌ترتیب، اگر به‌دنبال گوشی میان‌رده با مشخصات فنی چشمگیر هستید، پیشنهاد می‌کنیم که نگاهی به این دستگاه بیندازید.

شیائومی ۱۳ لایت

نمایشگر و پنل پشتی شیائومی ۱۳ لایت به رنگ آبی

«شیائومی ۱۳ لایت» برای آن‌ دسته از کاربرانی ساخته شده است که به‌دنبال خرید گوشی‌های پرچم‌دار هستند؛ اما به پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور تمایلی ندارند.

این دستگاه به نمایشگر ۶٫۵۵ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت و فریم پلاستیکی و بدنه‌ی پشتی شیشه‌ای مجهز شده است؛ البته صفحه‌نمایش این دستگاه از فناوری HDR10 پلاس و دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کند.

شیائومی ۱۳ لایت به تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 7 Gen 1 مجهز شده است و در چند نسخه با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم فروخته می‌شود.

دوربین سه‌گانه‌ی این دستگاه از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی تشکیل می شود و در پنل جلویی از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

شیائومی ۱۳ لایت از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۶۷ وات بهره می‌برد. اگر خرید مدل‌های استاندارد شیائومی ۱۳ برای شما صرفه‌ی اقتصادی ندارد، قطعاً شیائومی ۱۳ لایت می‌تواند گزینه‌ی جذابی باشد.

گلکسی S21 FE 5G سامسونگ

بهترین گوشی ها | سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اف ای - Galaxy S21 FE Samsung  رنگ مشکی

نسخه‌ی ارزان‌قیمت سری گلکسی S21 که البته در سال ۲۰۲۲ معرفی شد، یکی از گوشی‌های گران‌قیمت این فهرست محسوب می‌شود. گلکسی S21 FE 5G فریم فلزی دارد؛ اما قاب پشتی آن پلاستیکی است و نمایشگر آن با لایه‌ای از جنس گوریلاگلس وکتوس محافظت می‌شود.

گلکسی S21 FE 5G به نمایشگر ۶٫۴ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از HDR10 پلاس و قابلیت صفحه‌ی همیشه‌روشن، نسخه‌ی 5G تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۶ یا ۸ گیگابایت رم مجهز شده است.

ناگفته نماند که دوربین سه‌گانه‌ی پشتی گلکسی S21 FE شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی است و از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

از دیگر ويژگی‌های این دستگاه می‌توان به حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، بلندگوهای دوگانه‌ی استریو، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۲۵ وات، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس بی‌سیم و پشتیبانی از صدای ۳۲ بیتی اشاره کرد.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the compare bar
Compare